Θέματα
+ Πολιτιστικά
+ Μουσική
+ Θέατρο-Χορός
+ Κινηματογράφος
- Εικαστικά
+ Λογοτεχνία
+ Φωτογραφία
+ Συνεντεύξεις
Συνεντεύξεις

  

Συνέντευξη με τον Δρ. Arto Penttinen

Διευθυντή του Σουηδικού Ινστιτούτου Αθηνών

     

   

 Συνέντευξη των ΤΟΤΟ

  

 

 

   

       

     Εσείς και η Ευρώπη

     

 

    Η Ημέρα της Ευρώπης

     

  

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης

     Πολιτισμού και Νεολαίας

    

         

           

 

 

 

 

 

Ο Κώστας Τσόκλης στην Κωνσταντινούπολη

 Έκθεση του Κώστα Τσόκλη στην Κωνσταντινούπολη

«Η απρονοησία του Προμηθέα»

Διάρκεια: 25 Μαρτίου- 23 Μαΐου

Χώρος: Σισμανόγλειο Μέγαρο

Ένα ολόκληρο κτίριο στην Κωνσταντινούπολη που φλέγεται. Περπατώντας μέσα θα έχει κανείς την αίσθηση ότι καίγεται. Μυθολογικοί ήρωες, που συναντούν ήρωες της ζωής μέσα από το φίλτρο της πρόσφατης επικαιρότητας των πυρκαγιών, το καλοκαίρι του 2007. Ο Κώστας Τσόκλης συνεχίζει ακούραστα να εκφράζει τον εικαστικό του λόγου, αυτή τη φορά μέσα από την έκθεση “Η απρονοησία του Προμηθέα”, που θα εγκαινιαστεί στις 25 Μαρτίου, στο Σισμανόγλειο Μέγαρο (στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης) και διοργανώνεται από την Κωνσταντινούπολη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2010, το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Κ. ΤσόκληςΗ έκθεση περιλαμβάνει βίντεο προβολές, τις καιόμενες φωτογραφίες, 50 μικρά ζωγραφικά με τα αποφθέγματα του καλλιτέχνη στην τούρκικη γλώσσα και ακόμα τρία μεγάλα ζωγραφικά έργα. Κάποια από τα αποφθέγματα αναφέρουν…

«…Όμως, οι εικόνες οι παλιές εξακολουθούν να οδηγούν τα βήματά μας, τα αισθήματά μας, τις αποφάσεις μας κι ας μη το ξεχνάμε. Δεν θα κάνουμε ποτέ πρωτοποριακή τέχνη όσο η παιδική μας ηλικία θα προηγείται της ωριμότητάς μας…»

«Η Τέχνη θα ‘πρεπε να μαγεύει, μεταμορφώνοντας την τραγωδία σε αγαλλίαση, τη βία σε αισθητική απόλαυση, το αδιάφορο σε ουσιώδες. Θα ‘πρεπε να είναι μεσάζων ανάμεσα στην πραγματικότητα και την επιθυμία – ή το αντίθετο. Θα μπορούσε να είναι η δημιουργία αισθητικών κρυψώνων, όπου συνωμότες φύλακες θα κρατούν τις πόρτες κλειστές, και θα αποπροσανατολίζουν τους αμύητους. Θα μπορούσε να είναι η παραγωγή άλλων ηδονών, βγαλμένων μέσα από ανυποψίαστες καταστάσεις και σχέσεις. Από αλλαγές ποσοτήτων, από μετατοπίσεις υλικών και πραγμάτων κοινών και στείρων». «Η τέχνη δεν εκφράζει αισθήματα, παράγει αισθήματα, αν είναι τέχνη». «Η Τέχνη δεν έχει όνομα ούτε κατηγορίες. Είναι ένα πνεύμα που διαπερνά τις πράξεις μας και αφήνει πίσω του για τους άλλους, πότε ίχνη ορατά και ανιχνεύσιμα και πότε αόρατα και φευγαλέα. Τα πρώτα χρειάζονται για την καταγραφή και την ανάγνωση της ιστορίας, τα δεύτερα για την δημιουργία της». «…Θα ήθελα στο τέλος, να με θυμάστε σαν έναν άνθρωπο που αιμορραγεί μπροστά σε γεγονότα που δεν μπορεί να επηρεάσει, που κλαίει για ικανότητες που αχρηστεύονται, που θυμώνει δικαίως ή αδίκως μπροστά σε έναν κόσμο που δεν κατανοεί και μ’ έναν Θεό που δεν αναγνωρίζει, γιατί δεν έτυχε ποτέ να τον συναντήσει. Έναν άνθρωπο που…κι όμως».

Η ιστορικός τέχνης- μουσειολόγος και πρόεδρος του ΔΣ του ΚΜΣΤ, Κατερίνα Κοσκινά που υπογράφει την επιμέλεια της έκθεσης αναφέρει στο κείμενο με τίτλο «Μια νέα ζωγραφική πραγματικότητα» που βρίσκεται στο συνοδευτικό κατάλογο: «Ο Κώστας Τσόκλης είχε από νωρίς δηλώσει με τα έργα και τα λεγόμενά του την αγωνία του για τη δημιουργία εικόνων ως αναπαράσταση πραγματικών, συμβολικών ή συγκινησιακών καταστάσεων. Ήταν λοιπόν φυσικό να στραφεί στα μέσα που του παρείχαν οι ολοένα εξελισσόμενες δυνατότητες αναπαράστασης της εποχής του, για τη δημιουργία «φορτισμένων» εικόνων. […] Το ζήτημα της ρεαλιστικής απεικόνισης τίθεται συνεχώς στο έργο του Κώστα Τσόκλη. Η σχέση της δισδιάστατης με την τρισδιάστατη εικόνα, το αληθινό και το ψευδαισθητικό, η αρχή και το τέλος της κατασκευασμένης εικόνας, η σχέση του εικαστικού με τον πραγματικό χώρο, είναι θέματα που θέτει πραγματικά, θεωρητικά, ενίοτε και δογματικά. Η χρήση διαφορετικών τρόπων και μεθόδων έκφρασης, η μείξη διαφορετικών πλαστικών λεξιλογίων και η ανάμειξή τους με φυσικά υλικά, η εισαγωγή του ήχου, της κίνησης και, κατά συνέπεια, του χρόνου, ο συνδυασμός της «κλασικής» τέχνης, ζωγραφικής και σχεδίου, με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας, όλα στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του θεατή και τη συν-μετοχή του στο έργο».

Tην έκθεση θα συνοδεύει τρίγλωσσος κατάλογος (τουρκικά- αγγλικά- ελληνικά).

 

ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη 56430, Θεσσαλονίκη Τ: 2310 589140-1 & 3, F: 2310 600123 www.greekstatemuseum.com, info@greekstatemuseum.com

Γραφείο Τύπου Κ.Μ.Σ.Τ. & Κ.Σ.Τ.Θ. Γιώτα Σωτηροπούλου κιν. 6972336261 Τ.2310546683, Φ.2310593271 press@greekstatemuseum.com

                         

                           Σημαντικά ευρήματα από το ναυάγιο Μέντωρ

 

Υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα στο ιστορικό ναυάγιο «ΜΕΝΤΩΡ» στα νοτιοανατολικά Κύθηρα κοντά στον Αυλέμονα ,που διενεργήθηκε από κλιμάκιο της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων υπό τη διεύθυνση του καταδυόμενου αρχαιολόγου Δρ. Δημ. Κουρκουμέλη, έφερε στο φως σημαντικά ευρήματα. Το πλοίο, που ως γνωστό μετέφερε τα γλυπτά του Παρθενώνα στην Αγγλία, μέσω Μάλτας βυθίσθηκε στην είσοδο του λιμένα του Αυλέμονα στα νοτιοδυτικά Κύθηρα, το Σεπτέμβριο του 1802. Παλαιότερα είχαν γίνει έρευνες στο συγκεκριμένο πλοίο τόσο από τον Πλοίαρχο Κουστώ (1975), το Ινστιτούτο Εναλίων Αρχαιολογικών Ερευνών (1980) αλλά και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων (2009) και σε καμία από αυτές αλλά ούτε και στη φετινή εντοπίσθηκαν θραύσματα μαρμάρων ή γλυπτών. Η φετινή έρευνα επικεντρώθηκε στη περιοχή της πρύμνης του.

 

 

 

 

               Μυκηναϊκό Νεκροταφείο εντοπίστηκε στο Λεωνίδιο

 

Μυκηναϊκό Νεκροταφείο άγνωστο στην έρευνα εντοπίστηκε δέκα χιλιόμετρα βορειoδυτικά του Λεωνιδίου, πλησίον του χωριού Βασκίνα, στη θέση «Σοχά», μετά από έντονες βροχοπτώσεις, από τη ΛΘ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.  Ακολούθησε σωστική ανασκαφή, με την υποστήριξη του Δήμου Νότιας Κυνουρίας, η οποία έφερε στο φως πέντε κιβωτιόσχημους τάφους. Οι εν λόγω τάφοι είχαν δεχτεί περισσότερους του ενός νεκρούς. Μεταξύ των κτερισμάτων ξεχωρίζουν πήλινα συμποτικά αγγεία, λίθινα σφοντύλια και χάλκινη περόνη. Τα ευρήματα τοποθετούνται χρονολογικά στον 14ο αι. π.Χ. .

 

 

 

 

 

    

     

      

               Bar  ΚΟΜΗΣ

     

 

             Cafe Voulis 

 

 

Μουσείο Ακρόπολης

 

 

  Τελευταία  Νέα

 

Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός

         για το Μουσείο

       Εναλίων  Αρχ/των

 

      Ψηφιακές Συλλογές

 

 

 

 

        

 

Copyright © epolitismos.gr 2005